En skön morgon!

Det är så skönt att gå upp extra tidigt. Man kan strosa runt i lugn och ro utan stress.  Maken jobbar dag i dag 08-18. Då börjar morgonen med att han väcker sonen som får ligga kvar en stund och snosa... och sen går han och tar en lååååång dusch. Efter duschen får han upp sonen och serverar han frukost. Som just nu består av risgrynsgröt, han älskar det. Nu när det är december får han tända sitt december ljus, alltså ett sånt där med nummer 1 -24 på. Ett nummer för varje dag fram till julafton får brinna.

Själv under tiden så ammar jag, tvättar av och klär lillen, han somnar sen om. Jag går upp och bäddar sängarna, plockar iordning hemmet. Sen kyssar jag maken som åker i väg till jobbet, * smack * ♥
Sen ser jag till att Wille äter upp, att han verkligen packat väskan med frukt och läxböcker, att han klär på sig etc. Han tjatas in i badrummet för att borsta tänderna och sen tar vi på oss ytterkläder och åker i väg till skolan som börjar 08.10.

När jag kommer hem klär jag av lillen och lägger han i spjälsängen ( han fortsätter sova som en tok genom allt).
Sen har jag tänt ljus, myser av all advents pynt, tar mig en stor kopp kaffe och julskinka macka med senap.
Njuter verkligen av livet, lugnet och myset.  Har köpt så fint pynt....
I allt detta är jag ju superförkyld med en hosta som bränner i bröstet.
MEN, det gör ingenting! Jag mår så själsligt bra...!

Senare ska jag hämta Sonen lite tidigare från fritids...har lovat lussebullsbak idag och om vi hinner också pepparkakshus...Mums!! Men vi har köpt färdigt hus som vi skall sätta ihop och garnera fint med godisar och glasyr. Är skit dålig på att baka pepparkakor....degen tar fasiken aldrig slut och antingen blir de för tunna eller för tjocka och gräddas ojämnt. Har fått tipset av mamma att ta ut pepparkaksrullen jätte kall och sen hyvla skivor med osthyveln...asbra ju. Älskar tunna knapriga pepparkakor..och doften av nybakta pepparkakor är ju sååå stämningsfullt!
Ska också scrapbokka ett födelsedagskort till Marcus Farmor som fyller den 5 december...

Hur hinner man allt???  -Jo man har världens snällaste bebis så klart som antingen sover eller ligger och jollrar i babysittern. Han älskar också bärselet...nu för tiden skall han sitta framåt så han ser allting den lille nyfikne.
Han hade en period för ett par veckor sedan då han var jätte gnällig några dagar... Trodde det var magen, men i efterhand tror jag att han kände på sig att jag var väldigt stressad i livet just då. Men det är över...och nu mår vi alla jätte bra.

Trevlig måndag på er...

// Isa

                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0